Turbūt daug kam atrodo, kad neįtikėtinai ilgai užsitęsus karui Ukrainoje, išblėso žmonių entuziazmas ir noras padėti ukrainiečių pabėgėliams. Daugelis, pradžioje garsiai kalbėję apie gausias aukas, nutilo. Bet tikri Lietuvos piliečiai ir toliau tyliai, kantriai renka labdarą arba patys aukoja.

Kauno Martyno Mažvydo progimnazijos duris pravėrė visiškai nepažįstamas žmogus ir pasiūlė padovanoti čia besimokantiems  ukrainiečių vaikams du kompiuterius. Va taip, paprastai, be jokios reklamos, be jokių sąlygų.

Šio dosnaus ir garbingo Lietuvos piliečio vardas - Arūnas Maceika. Visų pas mus besimokančių ukrainiečių vaikų ir jų tėvelių vardu dėkojame jam už supratimą, paramą ir pagalba ne žodžiais, o veiksmais. Tokių žmonių gerumas ir dosnumas padės Ukrainai nugalėti.

dovana2022 11

Šiandien, Lietuvos Kariuomenės dieną, Kauno Martyno Mažvydo progimnazija dalyvavo itin patriotiškame Gen. P. Plechavičiaus Kadetų licėjaus organizuotame renginyje „Kalba. Sportas. Karyba“. Labai įdomi ir originali dalykų integracija sudomino ne vieną mokyklą – dalyvių buvo daug. Sužavėjo puiki renginio organizacija ir jaunųjų kadetų, priskirtų būti komandų mentoriais, etika – toks kariškai santūrus paslaugumas, tikslumas, greitumas, kantrumas, netgi sirgimas už „savo“ komandą!

Užduotys buvo nelengvos: bėgti, šokinėti, šliaužti, sudėti į apkabą ir išimti šovinius, užtaisyti ginklą, iššauti, orientuotis užrištomis akimis pagal racijos komandą, atlikti literatūros teorijos, gramatikos, rašybos testus. Tiesą sakant, nelengva buvo, bet tikrai įdomu ir smagu.

Šiandien, kai karas kvėpuoja į nugarą, labai svarbu, kad vaikai suvoktų realybę ir - neduokdie! - prasidėjus neramumams žinotų, kad galim ir mokam apsiginti. Bent jau šio to šiandien išmokom  - ačiū kadetams :)

antr2022 11

Kauno Martyno Mažvydo progimnazija 2022-2023 metais vykdo ,,Erasmus+“ K1 programos projektą „Įtraukusis ugdymas ir STEAM: mokymosi galimybių plėtra“, kurį finansuoja Europos Komisija. Projekte dalyvauja dalis progimnazijos mokytojų ir vadovų. Dalyvavimas projekte sudaro sąlygas mokytojams mokytis STEAM, įtraukiojo, integruoto, patyriminio ugdymo būdų, užmegzti partnerystės ryšius su užsienio šalių pedagogais ir juos plėtoti.
Šių mokslo metų rudenį progimnazijos projekto komandos narė Jūratė Pauliukienė dalyvavo kursuose ,,Gyvenimas kartu: specialieji ugdymosi poreikiai, integracija ir įtraukimas į Belgijos vokiškai kalbančią bendruomenę“, kurie vyko Eupene, rytų Belgijoje (vokiškai kalbančioje Belgijos bendruomenėje). Kursuose dalyvavo Vokietijos, Belgijos ir Lietuvos pedagogai.

Šią savaitę bibliotekoje vyko Šiaurės šalių literatūros savaitė. Kaip įprasta, Šiaurės šalių literatūros savaitė rengiama lapkritį, tamsiausiu metų laiku. Pagrindinė savaitės idėja yra labai paprasta: prie žvakių šviesos visiems kartu susibūrus skaityti knygą.

Šių metų Šiaurės šalių literatūros savaitė kvietė skaityti apie Šiaurės šalių gamtą. Meilė ir pagarba gamtai yra giliai persismelkusi mūsų kultūroje ir užima svarbią vietą Šiaurės šalių literatūros ir pasakojimų tradicijose. Šiaurietiška gamta mus ne tik sieja, bet ir byloja mums apie įvairovę ir turtingumą atšiauriame Žemės lopinėlyje. Per pandemiją netekę galimybės keliauti į pamėgtus tropinius paplūdimius ėmėme labiau domėtis savo kraštais – ugnikalniais vakaruose, ledynais šiaurėje, geltonai švytinčiais rapsų laukais pietuose ir tūkstančiais ežerų rytuose. Žmogaus ryšys su gamta yra pagrindinės šių metų skaitymams atrinktų knygų temos.

3–4 kl. mokiniai skaitė knygą „Jei sutiktum lokį” – Martin Glaz Serup iš Danijos ir Malin Kivelä iš Suomijos yra knygelės teksto autoriai, o iliustracijas kūrė Lina Bondestam iš Suomijos. Tai istorija apie veikėją, išsiruošusį į žygį miške, tačiau pagrindinis knygos veikėjas yra lokys. Žmogaus ir lokio susitikimas yra aprašomas žaismingai rimtai, visas pasakojimas balansuoja tarp faktų ir išmonės.

5–8 kl. mokiniai skaitė švedų rašytojo Patrik Svensson knygos „Apie ungurius ir žmones. Mįslingiausios pasaulio žuvies istorija“ ištrauką. Autorius pasakoja istoriją apie ant išnykimo ribos esančią rūšį, grožinius intarpus pindamas su mokslo populiarinimo tekstais. Skaitytojas kviečiamas leistis drauge į autoriaus vaikystės prisiminimus šalia lėtai tekančios upės ir laukinio gluosnio. Ten, šiaurietiškoje gamtoje, tėvą ir sūnų jungia tylus bendrystės jausmas.

Mokiniai ne tik skaitė, bet ir diskutavo apie lokio ir žmogaus susitikimą, kaip elgtis sutikus baltąjį lokį, vyresni – apie sūnaus ir tėvo santykius, žvejybą bei dalyvavo viktorinoje apie Šiaurės šalis.

Organizatorės Audronė Baležentytė ir Laura Bakšenskienė

 

Mokytojų rengimo kursai „STEM IR STEAM“ vyko Soverato mieste Kalabrijos regione Italijoje 2022 m. spalio 10-18 d.

Kursų metu buvo skiriama daug dėmesio  kalbos tobulinimui taikant daugiakalbį metodą, naudojant neformalųjį švietimą, kad žmonės jaustųsi įtraukti į bet kokią veiklą ir galėtų išreikšti požiūrius bei dalytis patirtimi.

Taip pat  ne mažiau svarbus dalykas – aktyvi vietinė savanorystė, įtraukianti piliečius ir kursų dalyvius mokytojus dalyvauti masiniuose renginiuose, atkreipiant dėmesį į vietos problemas ir ieškant sprendimų, suvokiant pasaulinius kritinius aspektus.