8a ir 8c kl. mokiniai nuo penktos klasės domisi žydų likimo pėdsakais Kaune. Jie yra aplankę Kauno 7 ir 9 fortus, buvusio žydų geto teritoriją Vilijampolėje. Šįmet kartu su auklėtojomis jie nutarė pasidomėti Pasaulio tautų teisuolio, žydų gelbėtojo Č.Sugiharos veikla Kaune. Apsilankę Č.Suhiharos namuose, aštuntokai sužinojo, jog šis žmogus 1940 m. išduodamas tranzitines Japonijos vizas išgelbėjo 6000 žydų tautybės žmonių. Įdomu buvo pabūti Č.Sugiharos darbo kabinete, nusifotografuoti prie jo pasodintos obels. Aštuntokams įstrigo muziejaus gido pasakyti žodžiai: „Išgelbėjai vieną žmogų – vadinas, išgelbėjai visą pasaulį“. Jie paskatino pamąstyti apie pareigą žmogiškumui.

Ir kas sakė, kad siūlas ir adata naudojami tik audiniui susiūti... Štai adata, gabalėlis audinio, šimtas penkiasdešimt atspalvių siūlų. Tobula profesionalios dizainerės schema. Šiek tiek kruopštumo, laiko ir kantrybės... ir savomis rankomis sukurta mylimo dailininko reprodukcija... (siuvinėta kryželiu). Ir kas gi tas siuvinėjimas? Siuvinėjimas – savotiškas tapymas siūlo gija. Iš arti, tai – kryželių kratinys, iš toli – vaizdas prabylantis į mus, nutapytas mūsų pačių rankomis. Tai norimo paveikslo sukūrimas, tai relaksacija ir tai gera nuotaika.

Su siuvinėjimu draugauju jau daugiau kaip penkiolika metų. Siuvinėti pradėjau pamažu, nuo nedidelių darbelių (jų jau neturiu, išdovanojau).Toliau vis daugiau, daugiau ir sudėtingiau ir taip iki nemažai laiko ir kantrybės reikalaujančių didelių paveikslų. Darbą renkuosi kruopščiai. Jis turi ir pačiai patikti, ir patikti šeimos nariams. Kiekviename paveiksle įdėta daug meilės ir šilumos, kiekvienas yra išglostytas ir išpuoselėtas. Visuose darbuose yra įdėta dalelė mano sielos. 

Kauno Martyno Mažvydo progimnazijos bibliotekininkė 
 Asta Judzinskienė

 

adaptacija2020 09

Birželio 21 d. vokalinio ansamblio “Mažvydukės” entuziastės nutarė šį sezoną pabaigti konkurse „Rising Stars”. Nepabūgusios papildomų repeticijų, mergaitės nuoširdžiai dirbo tuomet, kai kiti bendraamžiai jau pradėjo atostogauti. Paskelbus komisijai rezultatus, „Mažvydukės” pasidabino 1-os vietos medaliais ir išvyko namo pasitikti vasaros atostogų. Mergaites konkursui ruošė muzikos mokytoja Rita Beitnaraitė. Valio nugalėtojoms!

Paskutinėmis mokslo metų dienomis 5a ir 6b klasių mokiniai dalyvavo projekte, kurio tikslas stiprinti mokinių emocinį raštingumą ir savęs pažinimą. Su vaikais aiškinomės kaip mūsų mintys susiję su jausmais, kuriose kūno vietose jaučiame kiekvieną jausmą. Suomijos mokslininkai nustatė, kad dauguma žmonių konkrečius jausmus jaučia panašiose kūno dalyse. Pvz. stresą – kaklo srityje, nerimą – pilve, džiaugsmą – krūtinėje ir kt. (http://www.paspsichologa.com/Straipsniai/EMOCIJ-ATLASAS/). Mus domino kur dažniausiai bazinius jausmus: pyktį, liūdesį, džiaugsmą ir baimę, jaučia mūsų mokiniai. Vaikai piešė savo asmeninius jausmų žemėlapius. Taip pat mokiniai bandė apibūdinti savo jausmą kitaip: suteikdami jam spalvą, formą, apibūdindami per orus ir kt. Paspaudę ant žemiau esančios nuorodos, pabandykite pagalvoti apie savo jausmus ir Jūs!
https://wordwall.net/resource/1877225/jausm%c5%b3-tyrin%c4%97jimas/papasakok-apie-jausm%c4%85-kur%c4%af-%c5%a1iuo-metu-jauti