Atvirų durų diena!

Kovo 7d. 18val



Gegužės pabaigoje Kauno Martyno Mažvydo progimnazijos sveikatos specialistė Agnė Žižniauskienė vedė mokymus/ praktinius užsiėmimus 6-tų klasių mokiniams. Vaikai mokėsi suteikti pirmąją pagalbą, pradedant nukentėjusio būklės įvertinimu ir baigiant pradiniu gaivinimu. Dėmesio skirta ir užspringimo atvejui. Mokymų metu mokėmės, kaip ir kur tiksliai padėti rankas atliekant Heimlicho manevrą, kaip taisyklingai atlikti trinksnius į tarpumentę ir kokia šių veiksmų seka. Taip pat sprendėme atvejį, ką daryti, kai klasėje nualpsta klasės draugas. 6 b klasės mokiniams teko galimybė iš arčiau susipažinti su kraujavimu ir jo rūšimis, suteikti pirmąją pagalbą stabdant kraujavimą ir savo rankomis pačiupinėti, panaudoti medikamentus.

Kauno Martyno Mažvydo progimnazijoje šiandien, gegužės 25 d., vyko tradicinė Padėkos Tėvams diena. Tik šį kartą ji buvo kitokia - inovatyvi, nes vyko tėvų bendradarbiavimo iniciatyvų apdovanojimai „#MažvydasJungiasi“! Renginio metu tėvai, labiausiai prisidėję prie progimnazijos augimo ir tobulėjimo, buvo apdovanoti Direktorės Padėkos raštais keturiose nominacijose.

Metų bendradarbiavimo ambasadoriais tapo aktyviai mokyklos taryboje besidarbuojantys tėveliai. Metų bendradarbiavimo jungčių, didinančių progimnazijos žinomumą, kūrėjų nominacija laimėjo nuostabios šeimos, padedančios garsinti mažvydiečių vardą Lietuvoje – šie tėveliai ne tik lydi mūsų mokinius visuose saviraiškos konkursuose bei festivaliuose, bet kartu dainuoja ir šoka! Metų verslo bendradarbiavimo jungčių kūrėjai – tai tėvai, savanoriškai remiantys progimnaziją: kas spinteles nupirko, kas edukaciją savo įmonėje padovanojo, kas ukrainiečiams, atvykusiems „be šaukšto“, įsikurti padėjo ir t.t.... Metų tėvų ir mokyklos bendradarbiavimo jungčių kūrėjai – visi nuostabūs tėvai, padėję organizuoti renginius, lydėję vaikus kelionėse, dalyvavę bendruose projektuose ir kt. Iš viso apdovanotos net 64 šeimos!

Progimnazijos direktorė Jūratė Pauliukienė nuoširdžiai pasidžiaugė mokyklos laimėjimais, prie kurių tikrai prisidėjo iniciatyvūs tėvai. „Vėjo dukros“ užpildė susirinkusiųjų širdis dainų šiluma (ačiū muzikos mokytojai Ritai Beitnaraitei!).

Augame, tobulėjame, modernėjame – visa tai tikrų mokyklos ir tėvų jungčių dėka. AČIŪ, geriausių vaikų geriausi tėveliai!   

reitingai2023

Pagal aštuntokų pasiekimus Kauno Martyno Mažvydo progimnazija tarp visų šalies progimnazijų yra PIRMOJE VIETOJE! Reitingų lentelę galite rasti žurnale „Reitingai“ 2023 m. gegužė Nr. 1 (19) 66 psl. Šis pasiekimas – ne atsitiktinumas. Tai vieningų progimnazijos bendruomenės pastangų augti ir tobulėti rezultatas. Progimnazijos direktorės Jūratės Pauliukienės interviu apie tai, kas lemia mūsų sėkmę, rasite 62 psl. (straipsnis „Kurios Lietuvos pradinės mokyklos ir progimnazijos akademiškai mokinius parengia stipriau“).

Taigi, - esame stiprūs akademiškai!

antr2022 11

Kauno Martyno Mažvydo progimnazijos psichologė Vaiva Daniūnaitė dalyvavo „Erasmus+“ projekto finansuojamuose mokymuose „Mes visi esame ypatingi: įtraukimas ir parama specialiųjų poreikių turintiems mokiniams klasėje ir už jos ribų” Atėnuose, Graikijoje. Kursuose dalyvavo Estijos, Prancūzijos, Ispanijos, Kroatijos ir Lietuvos ugdymo įstaigų darbuotojai: pedagogai, specialioji pedagogė ir psichologės.
Kursai vyko Graikijos prancūzų institute (gr. Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος), juos vedė trisdešimties metų patirtį bendrojo lavinimo ir specialiojo ugdymo mokyklose turinti lektorė Foteini Tsioutsia, o aktyvią veiklą organizavo lektorė Narod Shahinian. Mokymų metu buvo kalbama ir diskutuojama apie idėjos ,,Mes visi esame ypatingi’’ įgyvendinimą mokykloje. Taikant šį požiūrį inkliuzinėse klasėse, galime 2024 metais Lietuvoje pradėti įgyvendinti įtraukųjį ugdymą, nes juo siekiama padėti dar geriau įtraukti, suprasti bei palaikyti specialiųjų ugdymosi poreikių mokinius.

antr2022 11

Kauno Martyno Mažvydo progimnazijos mokytoja Asta Žibikienė dalyvavo „Erasmus+“ programos rengiamuose mokymuose „Innovative teaching methods for teachers, school and adult education staff“ Puerto De La Cruz mieste, Ispanijai priklausančioje Tenerifės saloje. Kursuose dalyvavo kolegos iš Belgijos, Slovėnijos, Kroatijos, Prancūzijos, Danijos ir Lenkijos.
Mokymai prasidėjo pažintine ekskursija po Puerto De La Cruz miestą. Aplankėme pagrindines miesto įžymybes: gotikinę bažnyčią La Iglesia De La Concepcion, Lago Martianez kompleksą, suprojektuotą Kanarų architekto Cesar Manrique, vulkaninio smėlio paplūdimį Playa Jardin. Ekskursijos metu nebuvo apsieita be veiklų, skirtų artimesniam dalyvių susipažinimui.
Mokymų metu buvo diskutuojama, kaip svarbu naudoti inovatyvius mokymo metodus pamokose. Moksliniai tyrimai rodo, kad inovatyvūs mokymo metodai gali ženkliai pagerinti mokinių mokymosi procesą. Atnaujinti mūsų mokymo strategijas nėra lengva užduotis. Tai gali kelti baimę, nes, kaip ir mūsų mokinius, tai mus išstumia iš komforto zonos ir gali lemti nesėkmę. Tačiau eksperimentuojant su naujais metodais ir strategijomis galime gerinti mokinių įsitraukimą ir pasiekimus, tai yra abipusiai naudinga tiek mokiniams, tiek mokytojams.
Šis kursas supažindino su aktualiausiais inovatyviais mokymo metodais: projektine veikla pagrįstas mokymas, neformalus mokymas, kontekstinis mokymas bei mokymas netradicinėse aplinkose. Dalyviai turėjo galimybę patys išbandyti veiklas, susijusias su šių metodų naudojimu pamokose.
Pagrindinis šių mokymų tikslas buvo tobulinti mokytojų meistriškumą ir skatinti inovacijas švietime, įkvepiant mokytojus, naudoti inovatyvius mokymo metodus, kartu dalijantis patirtimi su kolegomis dalyviais ir mokymo specialistais iš kitų šalių, taip pat gilinti supratimą apie švietimą visoje Europoje.
2022-2023 m. „Erasmus+“ K1 programos projektas „Įtraukusis ugdymas ir STEAM: mokymosi galimybių plėtra“.

Kauno Martyno Mažvydo progimnazijos
anglų kalbos mokytoja
Asta Žibikienė

Šis pranešimas atspindi tik autorės požiūrį, todėl Europos Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.