„Tyrėjų nakties" renginių sąrašas.

Kūrybinis darbas „Virusai".

1a klasės mokiniai daug smagaus laiko praleido stebėdami bei atlikdami bandymus. AČIŪ Izabeles Lejos tėveliams. 
Pirmokėliai aiškinosi, kas slypi Lietuvos žemės gelmėse. Atlikę eksperimentus sužinojo, kad smėlis ir žvyras praleidžia vandenį ir yra natūralus gamtinis vandens valymo „įrenginys". Atlikdami bandymus aiškinosi molio savybes, guašu dekoravo molines lėkštes. Mokiniai tyrinėjo iš įvairių pasaulio kraštų atvežtus akmenis, grožėjosi jų spalvomis, aiškinosi savybes. Sužinojo, kas yra fosilijos. Naudodami modeliną ir kriaukles, patys darė atspaudus - fosilijas. 
Planuojant ir organizuojant veiklą geranoriškai bendradarbiavo mama Dileta.

Šiais mokslo metais mūsų mokyklos pradinių klasių mokiniai ir mokytojos vykdo ilgalaikį gamtamokslinį projektą „Tyrinėju, mokausi, atrandu". 3b klasės mokiniai ir mokytoja norėjo sužinoti koks mokyklos kieme augančio gluosnio amžius. Mokiniai žinojo, kad medžio amžių galima apskaičiuoti suskaičiavus metines rieves (bet tuomet medį reikia nupjauti). Medžio amžių galima nustatyti  ir iš medžio gręžinio. O ar yra "neskausmingas" medžiui būdas sužinoti jo amžių? Taip!  Mokslininkai surado būdą. Reikia išmatuoti medžio kamieno apimtį centimetrais, padalyti kamieno apimtį iš 5 ir gautą skaičių padauginti iš 2. Pasirinkto gluosnio apimtis - 180 centimetrų. 1) 180: 5=36, 2) 36X 2=72. Taigi apskaičiavome, kad mokyklos gluosniui yra maždaug 72 metai.

Atviroje vietoje medžiai auga sparčiau nei paunksmėje ir per metus pastorėja 2,5 centimetro. Jei saulę užstoja aukšti medžiai (miške) ar pastatai (mieste), medis gali būti laibesnis ir gali atrodyti, kad jam mažiau metų, nei yra iš tikrųjų.

Trečiokams buvo įdomu tyrinėti, atrasti ir išmokti apskaičiuoti pasirinkto medžio amžių.

3b klasės mokiniai ir mokytoja Birutė Simonavičiūtė

Sveikiname 7b klasės komandą (Viltę Petrokaitę, Gabiją Samaitę, Martą Tarasenkaitę ir Vytautę Vilkaitę) rugsėjo 17 dieną Kauno miesto bendrojo ugdymo įstaigų 5 – 8 klasių mokinių orientavimosi konkurse ,,Žaliakalnio vingiai“, skirtame Europos paveldo dienoms ,,Kultūros paveldas ir edukacija“, užėmusią III vietą.

 

8a ir 8c kl. mokiniai nuo penktos klasės domisi žydų likimo pėdsakais Kaune. Jie yra aplankę Kauno 7 ir 9 fortus, buvusio žydų geto teritoriją Vilijampolėje. Šįmet kartu su auklėtojomis jie nutarė pasidomėti Pasaulio tautų teisuolio, žydų gelbėtojo Č.Sugiharos veikla Kaune. Apsilankę Č.Suhiharos namuose, aštuntokai sužinojo, jog šis žmogus 1940 m. išduodamas tranzitines Japonijos vizas išgelbėjo 6000 žydų tautybės žmonių. Įdomu buvo pabūti Č.Sugiharos darbo kabinete, nusifotografuoti prie jo pasodintos obels. Aštuntokams įstrigo muziejaus gido pasakyti žodžiai: „Išgelbėjai vieną žmogų – vadinas, išgelbėjai visą pasaulį“. Jie paskatino pamąstyti apie pareigą žmogiškumui.

Ir kas sakė, kad siūlas ir adata naudojami tik audiniui susiūti... Štai adata, gabalėlis audinio, šimtas penkiasdešimt atspalvių siūlų. Tobula profesionalios dizainerės schema. Šiek tiek kruopštumo, laiko ir kantrybės... ir savomis rankomis sukurta mylimo dailininko reprodukcija... (siuvinėta kryželiu). Ir kas gi tas siuvinėjimas? Siuvinėjimas – savotiškas tapymas siūlo gija. Iš arti, tai – kryželių kratinys, iš toli – vaizdas prabylantis į mus, nutapytas mūsų pačių rankomis. Tai norimo paveikslo sukūrimas, tai relaksacija ir tai gera nuotaika.

Su siuvinėjimu draugauju jau daugiau kaip penkiolika metų. Siuvinėti pradėjau pamažu, nuo nedidelių darbelių (jų jau neturiu, išdovanojau).Toliau vis daugiau, daugiau ir sudėtingiau ir taip iki nemažai laiko ir kantrybės reikalaujančių didelių paveikslų. Darbą renkuosi kruopščiai. Jis turi ir pačiai patikti, ir patikti šeimos nariams. Kiekviename paveiksle įdėta daug meilės ir šilumos, kiekvienas yra išglostytas ir išpuoselėtas. Visuose darbuose yra įdėta dalelė mano sielos. 

Kauno Martyno Mažvydo progimnazijos bibliotekininkė 
 Asta Judzinskienė