Šiandien su mokiniais dalyvavome fantastinėje Kultūros paso edukacijoje Kauno kameriniame teatre. Tai - interaktyvus spektaklis "2-osios Laiptinės Respublika". Labai patiko!
   Vaikai grupėse kūrė ir dainavo savo respublikos himną-repą, kūrė respublikos žemėlapį, herbą, įstatymus, taisykles; rinko prezidentą (koks geriau - protingas, karingas ar madingas?); sprendė problemas ir t.t. Puikūs, charizmatiški, valdantys paauglių auditoriją aktoriai! Vaikams suprantama kalba ir su sveiku "bajeriu" pristatomi pilietiškumo pagrindai, mokomasi komandinio darbo. Daug veiksmo, judesio, juoko. Žodžiu, mes apakę :)
     Kuo daugiau būtų tokių edukacijų, tuo brandesnes asmenybes užaugintume. Ačiū tokių idėjų autoriams, ačiū superiniams jauniems aktoriams, ačiū Kauno kameriniam teatrui.

   Šį kartą Vaikų literatūros muziejuje kalbėjomės skaudžia tema, nes perskaitėme mažutę, bet itin stiprią Pierre Gagnon knygą "5-FU". Tai pasakojimas apie vėžiu sergančius žmones, tame tarpe ir vaikus. Autorius lakoniškais sakiniais išsako asmeniškai patirtą didžiulį skausmą, neviltį, baimę, nežinią ir viltį. Nepasakosiu turinio. Tik paaiškinsiu tokį literatūros pasirinkimą - kad vaikai suprastų paprastos laimės vertę. Kad žinotų, jog reikia džiaugtis kasdienybe, jog yra likimo apdovanoti sveikata, jog gyvenimas yra labai trapus. Ne, jie ne per maži. Jie negali augti šiltnamyje, galvodami, kad nėra ligų ir mirties. Jie privalo mokytis suprasti ir užjausti kito kančią. 
    Paprašiau iliustruoti pasirinktą citatą ir buvau nustebinta giliomis septintokų įžvalgomis. Jie metaforiškai vizualizavo kilusias emocijas, kurios, akivaizdu, tikros. Ir ašaros skaitant buvo tikros...
    Dabar galvoju: ką čia tokio šviesaus, lengvo, bet prasmingo paskaityti, belaukiant Kalėdų?... 

Spalio mėnesį Mažeikių „Jievaro“ pagrindinė mokykla kvietė Lietuvos Respublikos bendrojo bei specialiojo ugdymo įstaigų mokinius, turinčius specialiųjų ugdymosi poreikių, dalyvauti parodoje „Rudenėlio portretas“. Parodos tikslas – ugdyti specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių kūrybiškumą, meninę saviraišką, turtinti emocinę mokinių patirtį, skatinti kūrybinį aktyvumą kuriant darbus. Darbelius parodai paruošė ir mūsų progimnazijos mokinės: Jovita, Evelina, Paulina, Gabija, kurios apdovanotos padėkomis. Mergaites parodoje dalyvauti paskatino specialioji pedagogė Indrė Rimkė.

Lapkričio mėnesį specialiųjų poreikių turintys mokiniai piešė piešinius parodai „Aš – toks, Tu – kitoks ir pasaulis tampa spalvotas“. Parodos tikslas – minint Tarptautinę tolerancijos dieną (lapkričio 16 d.), surengti specialiųjų ugdymosi poreikių mokinių sukurtų darbų parodą. Parodą jau trečius metus organizavo Vilkaviškio r. Kybartų „Rasos” mokykla. Darbelius parodai paruošė Jovita, Evelina ir Paulina. Mokinės apdovanotos padėkomis. Mergaites parodai ruošė specialioji pedagogė Indrė Rimkė.

   Artėjančios Lietuvos kariuomenės dienos proga 5c, 6a, 7a kl. mokiniai su istorijos mokytoja V.Jasulaitiene ir lietuvių k. mokytoja A.Adomaityte  lankėsi Kauno Vytatuto Didžiojo karo muziejuje. Pirmiausia jie susipažino su  muziejaus sodelyje esančiais paminklais. Toliau mokiniai dalyvavo juos be galo sudominusioje edukacijoje „Kaip senovėje kariauta“: pamatė 13 – 14 a. karių ginklus, aprangą, susipažino su svarbiausiais mūšiais ir jų strategija. Taip pat visi turėjo progą pasimatuoti šarvus ir rankose palaikyti svarbiausią ginklą – kalaviją, pasijusti lyg 13 a. kariai.
  Gautas žinias apie karybą mokiniai panaudos ruošdami projektą „Karo pėdsakai Kaune“.