Spausdinti

Nevyriausybinės organizacijos „GYVOJI PLANETA“ pakviesti, 7b klasės mokiniai įsijungė į socialinį ekologinį projektą „Laimingas vanduo“, kurio tikslas - ugdyti pilietišką, aktyvią, atvirą ir draugišką gamtai asmenybę.
Netoli mokyklos esantis Kalniečių parkas yra mėgstama mokinių ir jų šeimų laisvalaikio praleidimo vieta . Šiaurės rytinėje parko dalyje telkšo tvenkinys, kurį maitina požeminiai šaltiniai. Būtent jį septintokai pasirinko globoti.
Gamtamokslinis tyrimas.
Naudodami baseino tinkliuką, patyrinėjome tvenkinio gyventojus. Jame daug menturdumblių, mažiau siūlinių dumblių. Tarp jų nemažai vandens blakių ilgomis priekinėmis kojomis. Pakrantėje pasodinta dekoratyvinių vandens lelijų, ajerų. Radome dvigeldžių ir pilvakojų moliuskų kriauklyčių. Vanduo tvenkiny skirtingas: nugrimzdusių dumblių vietoje nemalonaus kvapo, su dumblių liekanomis, nešvarus., kitose vietose - skaidrus,be nemalonaus kvapo. Organizmų radome nedaug, gal todėl, kad tvenkinio dugnas buvo prieš metus valytas ir ekosistema dar neatsistačiusi. Parsinešėme vandens bandinių į mokyklą ir ištyrėme chemiškai: vandens kietumas - 375, pH - 7,2, nitratų ir nitritų kiekiai maži.
Padarėme išvadą, kad tvenkinio ekologinė būklė vidutiniška, nes neradome didelį užterštumą rodančių organizmų.
Nuliūdino tai, kad vandenyje plūduriuoja polietileniniai maišeliai, buteliai, pridaužyta stiklo šukių. Kiek galėjome, juos išgriebėme. Įsitikinome, kad šiam tvenkiniui reikia mūsų pagalbos.
Lapkričio 20 d. sulaukėme svečių. Lankėsi projekto „Laimingas vanduo“ koordinatorė Jurga Norkienė. Ji vedė edukacinį užsiėmimą apie ekologiją, pilietiškumą ir savanorystę. Sužinojome apie Jungtinių tautų darnaus vystymosi tikslus, kokią reikšmę mums turi vanduo ir kodėl svarbu išsaugoti mus supančius vandens telkinius.
Projektas „Laimingas vanduo“ septintokams suteikia galimybę išreikšti savo pilietinę poziciją ir prisidėti prie gamtos išsaugojimo.

Biologijos mokytoja Elena Vairienė