
KVIEČIAME MOKYTIS
Daugiau nei mokymai: harmonijos ir tobulėjimo sintezė
Kauno Martyno Mažvydo progimnazija 2025 m. įgyvendina Erasmus+ programos finansuojamą projektą „Skaitmeninė ir tvarioji ūgtis: atrasti – patirti – kurti“, kurio viena iš veiklų – kvalifikacijos tobulinimo kursai Pietų Tirolyje, Italijoje. Kursuose „Atraskite išteklius – mokinių ir mokytojų kompetencijų stiprinimas“ dalyvavo progimnazijos pedagogės Neringa Degutienė ir Jūratė Pauliukienė.
Šie kursai – tai visapusiška patirtis, kuri apjungė pažangiausias pedagogines metodikas su asmenine ir socialine gerove. „Europafels“ organizuotų kursų tikslas – padėti pedagogams ir mokiniams atrasti vidinius išteklius, ugdyti gebėjimą reflektuoti patirtį ir išlaikyti puikią savijautą – tiek klasėje, tiek kasdieniame gyvenime. Šią išskirtinę mokymosi galimybę sukūrė „Akademie Rechtenthal“, administruojama Vokietijos Bozen regiono švietimo institucija, kartu su Vokietijos Unterfranken vyriausybe ir „europafels eV“.
Kursų programa pasižymėjo plačiu ir praktišku turiniu. Dalyviai pasinėrė į įvairius užsiėmimus, kuriuose sužinojo apie Vokietijos ir Italijos švietimo bendruomenės ir švietimo pažangos iniciatyvas, kurios keičia Europos ateitį, išmoko metodų, kaip atskleisti mokinių (ir savo!) talentus, ir kaip įtraukti kiekvieną mokinį į ugdymo procesą; gilinosi į kultūrinę įvairovę ir socialinius aspektus, ypač atkreipdami dėmesį į unikalų Pietų Tirolio regioną, jo kultūrą ir tradicijas; kelionės į Bozen miestą metu atskleidė regiono energetiką ir kultūrinius ypatumus – tai, kas sujungia mokymą su patirtimi; gilinosi į šiuolaikinius mąstymo būdus – konstruktyvųjį mąstymą, kuris skatina kritiškai vertinti informaciją ir priimti tvarius sprendimus; jogos ir kūrybinių veiklų metu (tapyba, šokis, teatro pedagogika) stiprino savo sveikatą ir emocinę gerovę.
Baigus šią programą kursų dalyviai gavo ne tik naujų žinių, bet ir įgijo praktinių įgūdžių, kurie sudaro sąlygas tapti dar geresniu pedagogu:
- Taikant individualizuotą mokymą palaikyti ir skatinti kiekvieno mokinio gebėjimus, atsižvelgiant į individualius talentus ir poreikius, ypač įtraukiajame ugdyme.
- Geriau suprasti ir gebėti praktiškai taikyti konstruktyvųjį mąstymą, skatinantį inovacijas ir kūrybiškumą.
- Taikyti patobulintus komunikacijos įgūdžius, ypač orientuojantis į pagarbų ir vertinantį bendravimą, kuris stiprina ryšius su mokiniais, kolegomis ir tėvais.
- Taikyti jogos ir kitas atsipalaidavimo technikas kasdieniame gyvenime, padedančia valdyti stresą ir išlaikyti ramybę.
- Laikytis sąmoningo valgymo („mindful eating“), pagarbaus santykio su maistu, prisidedančiu prie sveikesnio gyvenimo būdo.
Kursų metu vyko interaktyvūs seminarai, praktiniai užsiėmimai ir dinamiški grupiniai darbai, skatinantys aktyvų dalyvių įsitraukimą. Kursų metu dalyviai ne tik mokėsi, augo ir sėmėsi įkvėpimo iš geriausių Europos praktikų, bet buvo įgalinti ir padrąsinti skleisti naujas žinias bei patirtį savo darbo aplinkoje, tapti įkvėpimo šaltiniu ir pokyčių dalimi.
Jūratė Pauliukienė
Neringa Degutienė